Dersin Adı | Oryantasyon ve Kariyer Planlama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IUE 100 | Güz | 1 | 0 | 1 | 2 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin Amacı ve Kapsamı Kariyer Nedir? Neden üniversite eğitimi? | |
2 | Üniversite Yaşamı: Akademik Bölümler, İdari Birimler ve Öğrenci Kulüpleri | |
3 | Temel Beceriler I: Öz Farkındalık Semineri | “How Does Your Self-Concept Affect Your Career?” https://work.chron.com/selfconcept-affect-career-23438.html |
4 | Temel Beceriler II: Hedef Koyma Semineri | “Eight Ways You Can Define, Then Reach, Your Career Goals” https://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2018/09/25/eight-ways-you-can-define-then-reach-your-career-goals/#450105f87ca4 |
5 | Kariyer Konuşmaları I: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri | Job Skills Checklist, https://owl.purdue.edu/owl/job_ search_writing/preparing_an_application/job_skills_checklist.html |
6 | Temel Beceriler III: Zaman Yönetimi Semineri | “Manipulate Time With These Powerful 20 Time Management Tips” https://www.forbes.com/sites/johnrampton/2018/05/01/manipulate-time-with-these-powerful-20-time-management-tips/#255ad99a57ab |
7 | Kariyer Konuşmaları II: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri | Resumé prepatation guide by the Career Guidance Center |
8 | Temel Beceriler IV: Yazılı ve Sözlü İletişim semineri | “11 Communication And Speaking Skills That Will Boost Your Reputation As A Leader” https://www.forbes.com/sites/theyec/2019/02/08/11-communication-and-speaking-skills-that-will-boost-your-reputation-as-a-leader/#3751dbea2fa3 |
9 | Kariyer Konuşmaları III: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri | “Virtual Interviewing: How Employers & Job Seekers Can Prepare”, https://workology.com/virtual-interviewing-how-employers-job-seekers-can-prepare/ |
10 | Temel Beceriler V: Analitik Düşünme semineri | “Analytical Skills Definition, List, and Examples” https://www.thebalancecareers.com/analytical-skills-list-2063729 |
11 | Kariyer Konuşmaları IV: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri | “Video: 5 Ways to Listen better” https://www.ted.com/talks/julian_treasure_5_ ways_to_listen_better?referrer=playlist-listen_up#t-74423 |
12 | Temel Beceriler VI: Liderlik | Youtube Video: “Leading People and the Qualities of a Good Leader” https://youtu.be/LxYGrPmH4rY |
13 | Bağımlılık ve Bilinçli Farkındalık | |
14 | Temel Beceriler VII: Kendi markanı yaratma | “The First Step To Building Your Personal Brand”, https://www.forbes.com/sites/dailymuse/2012/02/14/the-first-step-to-building-your-personal-brand/#64455dd46201 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 0 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | |||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | |||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | X | ||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | |||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest